Trekauto

7 jaren 8 maanden geleden #25 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: C.v.d.Hagen

Na lang wikken en wegen een Citroën C5 break gekocht. Met een trekkracht van 1.400 kg en automatische niveauregeling, we moeten het nog testen maar hebben er nu al veel vertrouwen in!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 8 maanden geleden #26 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Hanneke

Door het fietsenrek achterop, hebben we een behoorlijke tegendruk (als de fietsen er op zitten). De 308SW (Peugeot) ging prima. We hebben nu een 5008 (leaseauto) met dezelfde motor, maar doordat de trekhaak lager zit, hebben we nu last van een beetje schuin liggende wagen... Je kunt wel fijn over de coleman heen kijken. N.a.v. de berichten zullen we zeker ook gaan kijken naar een Citroën of een oplossing vragen bij onze garage. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 8 maanden geleden #27 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Joost

Ook wij zitten nu aan de derde trekauto voor onze Santa Fé.
- Eerst hadden we een Renault Kangoo waar hulpveren het doorzakken van de achterkant volledig oploste. Een zeer goede oplossing.
- Vervolgens een Toyota Avensis Wagon '07. Achterkant van de auto zakte wel wat door maar niet te erg. Zonder problemen mee gereden.
- Nu een Toyota Avensis Wagon '10. Zakt een stuk meer door dan de vorige Avensis. Toch net 3 weken in het berglandschap van de Auvergne doorgebracht. Toch ga ik nakijken of er geen hulpveren op kunnen.

Om de kogeldruk te temmen heb ik permanent twee zware zakken grind achter in de popup liggen. Het blijft echter een probleem.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 8 maanden geleden #28 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: C.v.d. Hagen

Extra gewicht achterop alleen om de kogeldruk te verlagen vind ik geen goede oplossing; de auto moet meer gewicht trekken, krijgt het zwaarder in de bergen en verbruikt meer (benzine in ons geval). Wat de Citroën Break C5 betreft moeten we even kijken of de automatische niveauregeling niet in de war raakt van hulpveren.
We gaan het eerst 's 'naturel' proberen (test - lang weekend in Nederland) en daarna kijken we wel verder :-).

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 8 maanden geleden #29 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: C.v.d. Hagen

Extra gewicht achterop alleen om de kogeldruk te verlagen vind ik geen goede oplossing; de auto moet meer gewicht trekken, krijgt het zwaarder in de bergen en verbruikt meer (benzine in ons geval). Wat de Citroën Break C5 betreft moeten we even kijken of de automatische niveauregeling niet in de war raakt van hulpveren.
We gaan het eerst 's 'naturel' proberen (test - lang weekend in Nederland) en daarna kijken we wel verder :-).

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information