waarom eerst dak heffen?

10 jaren 5 maanden geleden #482 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: R. van Wijk

Ik heb een vraag. In de handleiding en op internet wordt geadviseerd om eerst het dak te heffen en dan pas de pootjes uit te draaien, maar weet iemand waarom?
Ik ben benieuwd! Je mag de pootjes niet gebruiken om de wagen waterpas te zetten, dus daar heeft het niet mee te maken.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 5 maanden geleden #483 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul

Misschien is dit de reden: Als de pootjes zijn uitgedraaid is de wagen veel stijver. Het kan zelfs zijn dat de wagen iets vervormd is. De dakdragers zullen dan stroever uitschuiven. Zonder pootjes is het flexibeler.

10 jaren 5 maanden geleden #484 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Wij zetten de wagen altijd eerst waterpas, nagenoeg altijd op het oog. Wij zijn met vier, dus met acht ogen lukt dat prima en binnen 'no time'...
Zonodig één of twee plankjes onder één wiel.
Vervolgens draaien we de vier uitdraaisteunen uit, waarbij we stoppen met uitdraaien totdat e.e.a. 'pakt' (op gevoel dus). We draaien dus níet door, dus we zetten de wagen niet waterpas met de uitdraaisteunen (we hádden de wagen immers al waterpas gezet...).
We kunnen ons moeilijk voorstellen dat wanneer je de uitdraaisteunen op gevoel uitdraait totdat e.e.a. 'pakt', de wagen dan wringt of uit zijn 'normale' verband raakt.
Vervolgens draaien we probleemloos het dak omhoog. Tot nu toe (vier seizoenen inmiddels) zitten/liggen/slapen wij prima in de popup en rollen - dus - niet uit bed....;)

Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information