opdraai slinger

11 jaren 3 maanden geleden #513 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Robbert

Hallo allemaal,

Momenteel staan wij in frankrijk met onze popup cheyenne maar op een plek waar we onze slinger (de standaard) niet goed kunnen gebruiken. Opdraaien was dus een drama..

Nu mijn vraag, heeft iemand goeie tips om of een andere slinger te bestellen of nog slimmere methodes met een boormachines oid...

Suggesties zijn meer dan welkom.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 3 maanden geleden #514 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel

Ik ben wel heel benieuwd op wat voor plek je dan wel staat. Misschien te illustreren met wat foto'tjes?

Een oplossing kan zijn om de boel op te slingeren vanaf een plek waar je wel er bij kunt. Vervolgens de wagen op z'n plek duwen, en dan pas de pootjes naar beneden (overigens is dat de standaardvolgorde van opzetten zoals je wellicht al weet)

Met een boormachine opdraaien van het dak wordt lastig (pootjes gaat wel). Ik heb wel al een hulpstuk gemaakt (een bougie-dop inzagen, rubbertje eruit slopen) dat past op onze pootjes en liftsysteem, alleen het koppel van mijn 12 V (lithium) boormachine is onvoldoende. Ik vrees dat ik minimaal 18 V ga nodig hebben daarvoor. Daarnaast zul je een steun moeten fabrieken om dat koppel in de hand te houden zonder dat het je polsen kost als je tegen de aanslag aan komt.

groet, Gabriel

Bewerkt: 24 Jul 2010 01:03 GMT

11 jaren 3 maanden geleden #515 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Omdat ik een trekhaak achterop heb gemaakt waardoor de originele slinger niet meer gebruikt kan worden, heb ik al de volgende varianten geprobeerd:
- Accuboor: Te zwak
- Kruiskoppeling: Andere hand moet ineens voor fixatie zorgen, dus dit kan maar alleen met een grotere slinger.
- Sleutel met ratel, en dan alleen de bovenste 180gr benutten: Kan, maar duurt eindeloos lang.

Bij sommige nieuwere modellen zit de bediening van het opdraamechanisme hoger en dan wordt dit probleem vermeden.
In de praktijk is slim manoevreren (en hoe vaak is dat nodig) waarschijnlijk dus toch het simpelste.
Fijne vakantie nog!!!
Jeroen

11 jaren 2 maanden geleden #516 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Robbert

Dank voor de input ! Ik neem jullie tips zeker mee en zal nog wat foto's maken komende dagen !

Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information