Klapband voorkomen

11 jaren 6 maanden geleden #523 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Met een aangangertje heb ik in het verleden eens een klapband gehad. Het hele spatbord was toen weggeslagen. Van mensen met een caravan heb ik ook wel eens gehoord dat de wielkast en keukenkast beschadigd was. Het zout en peper lag honderd meter verder :(.

Ik ben al een tijd bezig met zoeken van een mogelijkheid ter preventie. Onderstaand de mogelijkheden met voor- en nadelen:

Tyron
Dit is een metalen band in het wiel dat voorkomt dat een lekke band naar het midden van de velg kan en er daardoor kan aflopen. Het werkt goed, alleen het vraagt speciaal gereedschap/kennis bij het verwisselen van een band. Nadeel is de prijs van € 195,- voor twee banden.

Wheelseal
Dit is een vloeistof in de band die zich gelijkmatig verdeeld. Bij een lek wordt dit automatisch gedicht. Dit lijkt op een reparatiemiddel die je tegenwoordig ziet in auto's, maar is minder agressief. Voordelen: goedkoop € 50,- voor twee banden. Nadeel: als er een spijker in zit merk je dat niet, maar kan het wellicht toch verder uitscheuren in de toekomst.

Bandencontrole
Een draadloos systeem dat druk en temperatuur meet in de band.
Voordeel: goede signaalfunctie, je kan ingrijpen. Nadeel: prijs rond de € 200,- maar je kan niet altijd de hoge drukbanden van 5bar of hoger uitlezen.

Wat is jullie ervaring of mening in deze?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information