Coleman keuren !?

1 jaar 6 maanden geleden #3305 door
Beste pop up vrienden ,

Mijn vraag is heeft iemand zelf hun pop up laten keuren bij het Rdw ?
Ik wil namelijk mijn coleman op kenteken zetten i.v.m meer laadvermogen en minder diefstal gevoelig .
Nu heb ik contact gehad met het Rdw maar heb ik waarschijnlijk rem schema's nodig en specificaties van de as .
Iemand tips of suggesties?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

1 jaar 6 maanden geleden #3306 door V8Guy
Hmmmm.. ik vrees dat ze niet alleen je as gaan keuren maar 'alles' en tegen de huidige regelgeving:
  • verlichting
  • as
  • dissel
  • oplooprem

Welk type wagen heb je nu en wat voor as zit daar nu onder?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

1 jaar 6 maanden geleden #3307 door
Inderdaad de hele wagen moet aan alle eisen voldoen , nu rijden er alleen meerdere rond met kenteken !
Ik heb papieren erbij dat hij is omgebouwd in Engeland en één Engelse as heeft gekregen en duitste trommelremmen (knott) maar was benieuwd of iemand het eerder heeft gedaan en hoe ?

1 jaar 6 maanden geleden #3308 door V8Guy
maar 6 tot nu toe.:whistle:

Moet er een nieuwe as onder of is hij teruggekeurd naar 750 kg?

weet ik nog niet wat voor wagen je hebt...:lol:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

1 jaar 6 maanden geleden #3309 door
Het betreft een Coleman fleetwood Redwood '98 volgens de papieren die ik heb mag hij 1040kg hebben maar was meer opzoek naar type nummer van de as en specificaties, maar heb alleen een plaatje met vin nummer kunnen vinden .

1 jaar 6 maanden geleden #3310 door V8Guy
Een Engelse as en Knott trommelremmen klinkt me wat vreemd. Ik neem aan dat het ook gewoon een Knott as is dan. Die leveren ook vast alles in de UK. Het typeplaatje moet op de as zitten. bij mij zit die in het midden boven de geleiding voor de remkabels. VIN nummer heb je niet veel aan als ie al omgebouwd is.

Die gewichten die je noemt haal je gewoon uit de folder.
Base vehicle weight 1364 lbs + Cargo capacity 926 lbs = 2290 lbs x 454 gr = 1040 kg. Maar welke waarde de as heeft is de vraag.

Zijn er geen officiële Engelse kenteken-papieren bij (met meer dan 750 kg erop)? Vanuit een ander EU land moet de RDW dat gewoon overnemen lijkt me.

Ik vrees dat de boel (opnieuw) ombouwen aardig in de papieren gaat lopen. Wellicht dat je dan beter naar een andere kunt uitkijken en deze verkopen. Ze worden toch met regelmaat aangeboden.

Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information