ALKO Chassis

3 maanden 3 weken geleden #3375 door HannekeJeroen
Ik vraag me af of iemand zijn Coleman Santa-Fe of Coleman Cheyenne op een compleet ALKO-chassis heeft staan. Wie weet welk chassis dat is? We overwegen om t.z.t. de hele pop-up over te zetten op een nieuw chassis. De rest hebben we al gecheckt en gereviseerd. Daarna kan hij dan weer járen mee. Wie heeft hier ervaring mee?

M.v.g.,
Hanneke en Jeroen

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

3 maanden 2 weken geleden #3376 door mar-ine
Het oude frame kan er iig niet onderuit.
Daar zit je wagen mee in elkaar.
Nieuwe as kan wel, ook van Alko. Dan met extra balk erbij, tegen het buigen.
En anders een alkoframe er onderder. Wagen wordt dan wel hoger. Dit is dan weer lastig met opstap, luifel en nog zo wat dingen.




Fleetwood E2

Fleetwood E2

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

3 maanden 2 weken geleden #3378 door HannekeJeroen
De noodzaak is nu nog niet echt aanwezig, maar na 16 jaar is onderhoud aan de balken geen luxe. Volgend jaar gaat er in ieder geval een nieuwe as onder. Tja, toen kwam de vraag van een nieuw chassis bij ons op. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

3 maanden 1 week geleden #3389 door V8Guy
En dan eigenlijk de ham-vraag. Wat is de reden dat na 16 jaar dat Amerikaanse staal aan vervanging toe zou zijn :ohmy: ?

In onze familie rijdt er eentje rond die nu 22 jaar oud is en daar is niks mis mee.

As vervangen kan ik me iets bij voorstellen. Als ie veel km's gemaakt heeft zijn de strengen van de torsie-as wellicht al gaar. Overigens kun je daar meestal weer nieuwe strengen in laten persen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

3 maanden 1 week geleden #3390 door HannekeJeroen
Er zit een haarscheur ergens in het chassis, bij de dissel. We laten het nu lassen. Dat is goed te doen, volgens kenners. De as gaan we inderdaad vervangen, volgend seizoen is dat nodig. Die kan deze zomer nog mee, volgens de Vouwwagenspecialist.

Er zijn alko chassis met een extra beveiliging tegen slingeren. En we willen weten in hoeverre de onderkant mogelijk nog meer problemen kan geven. De vloer binnen voelt namelijk niet meer echt recht. Eind van de week gaat de Cheyenne naar CampSpecials voor het laswerk. Leuk om dan goede foto’s te maken en mee te kijken naar de staat van het ijzer. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

3 maanden 1 week geleden #3391 door V8Guy
Als je erbij bent als ie ook op de brug gaat let dan eens op de doorbuiging van het chassis bij de opleg van de as. Dat is het zwakke punt van de wagens met de Alko as met smalle opleg. Een eerste aanwijzing is vaak het kieren bij de deur. Maar (gehurkt) in de lengte langs de bovenrand kijken kun je het vaak ook al zien. Ben ook wel benieuwd naar de foto's straks..

Heb je al eens last gehad van slingeren? Door de bank genomen geeft de grote spoorbreedte en de redelijk forse kogeldruk daar geen aanleiding toe. Maar spoorvorming op de weg, snelheid en belading zijn natuurlijk ook factoren. Ik heb een stabilisatorkoppeling maar het zusje (broertje?) van mijn wagen niet en die heeft naar mijn weten geen last van slingeren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.580 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information