camper invoeren

5 jaren 2 maanden geleden #2936 door Schorpioentje73
Heeft iemand ervaring met het invoeren via een firma ?
Ik heb iets raars voor, er stond een mooie camper op 2ehands.be, locatie Herentals.
Wij wonen in België, dus heel goed te doen.
Nu zag ik de naam nogal engels klinken, dacht ja een Engelsman die hier kwam wonen waarschijnlijk, want zoiets is eerder zeldzaam hier.
Wij in de wolken, vlakbij, geen gedoe, dus ik snel gemaild.
Krijg ik een mail in gebroken nederlands terug, komt het er op neer, dat die persoon hier heeft gewoond, maar intussen voor zijn werk terug naar Ierland is .
Toen ik zei teleurgesteld te zijn, want we waren blij iets te vinden zo dichtbij, en dan staat hij ineens toch zo ver af.
Dan zei hij dat hij het idd begreep, maar toen hij hem te koop zette hij nog in Belgie was, nu helaas niet meer.
Maar hij kon een oplossing bedenken, heeft blijkbaar wat research gedaan omdat ik zei het niet te zien zitten om tot Ierland te komen. Engeland zag ik nog zitten, elk de helft van de weg, maar dat ziet hij blijkbaar niet zitten.
Komt hij nu af met een mogelijkheid, transport met een firma, maar ik stond nogal sceptisch om iets te kopen zonder het te zien.
Nee zegt hij, je betaalt aan de firma, zij houden het geld bij, leveren, en ik zou 5 dagen recht hebben om te weigeren, dan zou ik mijn geld terug krijgen. Indien de deal doorgaat, storten ze het geld naar de verkoper door. De transportkosten zouden tss de 500 en 600 euro liggen en hij wil daar de helft van op zich nemen.
Iemand hier ervaring mee ? Het was een eerlijke prijs, ziet er mooi uit op foto (kan ook bedriegen natuurlijk, dat is het probleem), maar kan ik zo een firma vertrouwen ?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 2 maanden geleden #2937 door WebMaster
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb laatst wel een televisie programma gezien waar er ook eerst betaald moest worden voor de camper. Maar het vervolgens erg stil werd. Er bleken meerder mensen opgelicht te zijn.....

De handel in tweedehands camper is tegenwoordig erg 'hot', dus ik zou zeer voorzichtig zijn. Ik zou niet zonder de camper gezien te hebben betalen, de foto's kunnen zomaar van iemand anders zijn camper zijn geweest....

5 jaren 2 maanden geleden #2938 door Schorpioentje73
Dank je wel, ja daarmee ik vroeg of iemand hier ervaring mee had, het kon dat er eerlijke firma's transport regelen ook, maar ook negatieve ervaringen hoor ik graag. Zo weten we dat er toch oplichting bestaat in dergelijke zaken, ik dacht eerder in autobranche, nu niet direct met die pop-ups of foldings of dergelijke, gezien die hier nog niet zo populair zijn.

5 jaren 2 maanden geleden #2939 door adam
hallo,

opgelet, ik ben die ook tegengekomen en heb er ook mee gemaild, dit is een bedrieger!
hij weet toch dat je niet naar ierland gaat om het te gaan halen of te bekijken, je bent al veel kwijt aan reiskosten om daar te geraken.

als je instemt met zijn voorstel ben je je geld kwijt en heb je ook geen camper. de foto op de website is trouwens in Ierland of de UK gemaakt, niet in herentals...

ben al een paar jkeer zulke zwendelaars tegengekomen, gelukkig ben ik er nog nooit ingetrapt

beste dat je kan doen is melding maken bij 2dehands zodat de advertentie verweiderd wordt

5 jaren 2 maanden geleden #2940 door Schorpioentje73
Dank voor je reactie !
Ja op Ebay staat het vol campers, maar daar kunnen ook bedriegers tussenzitten natuurlijk, er staan er zelden dicht bij Dover.

5 jaren 2 maanden geleden #2945 door Ad Kuijken
Kijk eens op mobile.de daar staan advertenties zowel van particulieren alsook bedrijven.

Verstuurd vanaf mijn LG-V400 met Tapatalk

Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden
© 2018 PopUp club

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information