Katrollen ipv mover

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #525 door WebMaster
Katrollen ipv mover werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Guus Verkade

Hallo Allemaal,
Met onze auto mogen wij maximaal 1100kg trekken.
Onze Santa-Fe weegt echter al 900kg.
Omdat we altijd hebben gekampeerd met een tent hebben we alle overige spullen in lichtgewicht, en zo komen we niet boven de 1000kg uit.
Om de Santa-Fe toch een beetje makkelijker te kunnen verplaatsen zonder gebruik van een mover [gewicht en prijs] willen we dit gaan doen met katrollen aan voor- en achterzijde.
heeft iemand een idee hoe ik dit zou moeten aanpakken, eventueel met foto's en animaties.
Alvast Bedankt.
Guus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #526 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Katrollen ipv mover
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Beste Guus,

Je zou de hitchdrive kunnen overwegen:


Je leest er gemengde ervaringen over, maar wellicht is het precies wat je zoekt. Zoveel mogelijk met je auto doen, dat is de beste mover die je standaard al bij de hand hebt!. Eventueel de popup 180gr. met de hand omdraaien is meestal goed te doen. (Of met die hitchdrive eventueel)
Katrollen zul je aan iets stevigs moeten bevestigen zoals eem boom, en die moet dan ook nog net op de juiste plek staan, met grondankers aan de gang gaan zal de campingbaas niet leuk vinden....het lijkt me ook nogal wat rompslomp.

Groetjes,
Jeroen Beekhuis

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #527 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic katrollen i.p.v. mover
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack Tamminga

Hallo Guus,

Zelf gebruiken wij al meer dan 10 jaar een lier met de nodige meters staalkabel. Lier bevestigd op de dissel. Foto's staan op deze site bij de 'tips' . De lier heb ik gekocht bij een watersportzaak. Kosten ca. 50 euro. excl.staalkabel. (ook te koop bij de watersportzaak).
.;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #528 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Lier ipv Katrol
Oorspronkelijk geplaatst door: Guus Verkade

Hallo Jack,
Ja, je foto's had ik ook al gezien hier op het forum.
Zet je het daarmee ook op de plaats waar je wilt staan?
Moet er natuurlijk wel een boom in de buurt zijn of heb je daar een andere oplossing voor?
Groet,
Guus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #529 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic katrollen of mover
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack Tamminga

Hallo Guus,

Ik gebruik de lier om de wagen achter huis de tuin in te lieren...Maar daarbij kan hij ook gebruikt worden om de wagen op zijn plaats te krijgen (boom gebruiken of naar de auto toe te trekken (trekhaak gebruiken als anker punt) op drassig terrein bij gebrek aan een 4WD :) Om insnijden van de kabel te voorkomen (bij een boom) kun je evt. een stuk oude gasslang om de staalkabel heen aanbrengen.

Groeten,

Jack

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #530 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Katrollen, mover, enz.
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Beste Guus,
Is het je allereerste ervaring met het rijden en manoeuvreren met een vouwwagen/caravan ?
Mijn gedachte bij deze vraag: durf je het niet aan om het tóch eerst eens zónder hulpmiddelen (katrollen enz.) te proberen ?
Achteruitrijdend draaien zou je al eens ergens in je woonplaats op een (verlaten) parkeerterrein kunnen proberen.
Verder doen wij het zo dat we ingeval van 'een meer lastige' kampeerplek éérst even overleggen (soortje plan van aanpak...).
Soms (als een plek dat toelaat) rijden we de auto met de popup zodanig ver op een kampeerplek, dat het áltijd nog mogelijk is om de auto los te koppelen en van de plek af te rijden. Je hoeft de popup dan meestal nog maar een paar meter te duwen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information