plafond/dak

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
15 jaren 3 dagen geleden #491 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul

De daken zijn van sandwichplaat van ongeveer 2 cm dik. De binnenkant is altijd een zacht materiaal waar een schroef geen grip heeft, dus de dikte van het dak doet niet terzake.

Vanaf 2007 is de bovenkant van fiber, de tussenlaag van piepschuimkorrels en de onderkant van een soort formica. Aan de binnenkant zitten ook een paar latten (als je die kan vinden zou het mooi zijn).

Tot 2004 werd vaak ABS gebruikt voor boven en onderkant met een schiuimlaag er tussen. Voordeel was dit de ABS laag ongeveer 1,5mm dik was en behoorlijk taai zodat een korte grove parker goed blijft zitten.

Andere jaren is de buitenkant van aluminium en de binnenkant weet ik niet maar zal ook een soort formica zijn. Jullie PopUp is toch uit 2006?

Als je de PopUp hebt staan kan je eens kijken bij het plafond lampje. Waar de kabel door het dak gaat zie je hoe het zit. Wellicht moet het lampje er even af.
Succes er mee.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
15 jaren 2 dagen geleden #492 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic plafond/dak - kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Paul, dank voor nadere omschrijving.
Zodra we de popup naar buiten kunnen rollen (beetje redelijk weer zijn...), zullen we allereerst eens bekijken of we tóch iets bestaands kunnen gebruiken, bijv. zoals Richard en Joan hebben aangegeven. Als dat niets (deugdelijks) oplevert zullen we eens, bijv. via het armatuur, onderzoek doen naar materiaal plafond enz.
Overigens is de popup van 2008/09. Het dak (dus de buitenbeplating) is van aluminium.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
15 jaren 2 dagen geleden #493 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul

O dat is waar, die van 2006 was vorig jaar verkocht. Welke is het geworden, de SunValley of dew Cheyenne.

Vanaf 2007 zijn de bovenkant van de daken van de Colemans van Filon, geen aluminium. Dit is een soort glasfiber. Schijnt goed hagelbestendig te zijn, maar ik heb handvaten gemonteerd en het kwam best bros over.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
15 jaren 2 dagen geleden #494 door WebMaster

Beetje off-topic, maar het is een Cheyenne. Met dat 'gedoe' van de fabriek in de USA zagen we bestellen daar (van een Sun Valley) niet zitten.

Dak zal inderdaad wel van ander materiaal zijn, maar het oogt als gelakt alu.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #495 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Marja

Hallo Rens,

Wij hebben paralel aan de bedden zowel voor als achter (met veel kracht, ze moeten wel klemmen) twee douchestangen langs het dak gemonteerd. Ze steunen aan de zijkanten op de rails waar de gordijnen over lopen en in het midden hebben we (voor de zekerheid) aan het dak een u-vormige beugel geschroefd waar we met een S-haak bij gebruik de douchestang mee zekeren. Aan de douchestangen hangen we hangende tentkastjes, kapstokken (zo'n buis met 7 haken), losse s-haken, net zo veel als we nodig hebben om niet van alles los te hebben slingeren. Als er 5 jassen aan de kapstok moeten dan schuif ik het ene uiteinde van de kapstokroe tussen de 2 gordijngeleiders, de andere kant hang ik aan de douchestang. Hangt als een huis. Ik realiseer me dat het totaal iets anders is dan jouw vraag, maar voor ons was het een praktische oplossing. Overigens haal ik alle aan de douchestang gehangen voorwerpen bij het inklappen weg maar de douchestangen blijven gewoon zitten.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #496 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kapstokje

Marja, dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb inmiddels een primitief kapstokje aan het plafond bevestigd dmv drie schroeven en lijm. Ik heb het echter nog niet op 'draagkracht' getest (door er vier vesten/jassen aan te hangen). Ook heb ik er nog geen fotootje van gemaakt. Tezamen met dat fotootje had ik hier t.z.t. nog even willen reageren.
Hoe dan ook, wellicht heb je met jouw tip wel andere popuppers op een idee gebracht. Of mij natuurlijk, indien het gefabriceerde kapstokje de 'test' niet overleeft.....

Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information