importeren

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 3 weken geleden #2222 door WebMaster
importeren werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Arie

Hallo popuppers,

Wij gaan dit jaar na een jaar of zeven weer kamperen en doen dit dit jaar in de oude niet al te grote caravan van mijn ouders. De bedoeling is voor de langere termijn zelf iets te gaan aanschaffen. De tent die we hebben liggen en die maar twee keer twee weken is gebruikt is geen optie meer omdat ik (met inmiddels een gezin) niet al die zooi die je nodig hebt naast de tent zelf wil meeslepen in de auto. Dus was ik aan het kijken naar een caravan of vouwwagen. Toen kwam ik ineens de popup tegen en dat lijkt me precies wat wij leuk vinden. Ik zit dan aan een gebruikte te denken want een nieuwe wordt te duur. En daar knelt de schoen. Ik vind ze aardig aan de prijs, ook een gebruikte en dan komt de vraag naar boven. Is het mogelijk te importeren, is het interessant en wat moet je er voor doen?? Een Fleetwood uit Amerika halen lijkt me erg lastig maar bijvoorbeeld een conway/pennine uit Engeland halen lijkt wat makkelijker.
Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn van de mensen hier. Hoe zijn jullie gekomen tot de aanschaf, wat zijn de argumenten geweest voor het merk en het type en hoe hebben jullie een popup weten te importeren en wat moet je daarvoor doen.

Oh ja, mijn voorkeur gaat vooralsnog toch uit naar een popup met een kunsstofdak (fleetwood) boven de tentdaken van conway/pennine.

Arie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 3 weken geleden #2223 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic importeren
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel de Waal

Voor een deelverslag van onze US-importeer-actie zie het ledendeel bij de kennismakingen. Dat verhaal wordt binnenkort een keer volledig gemaakt.

Een enkele popup importeren heeft weinig zin, dat is prijstechnisch absoluut niet interessant (alle kosten drukken op 1 wagen), en weegt bovendien niet op tegen de energie en tijd die je erin moet steken. Vergeet niet dat onderstel, dissel, koppeling en wagenverlichting moeten voldoen aan RDW eisen en dus vervangen moeten worden. Ik weet niet in hoeverre Pennine's al aan de europese/nederlandse eisen voldoen. De ene keer is de RDW resoluut "uit een ander EEG land? - OK dan gelijk goedkeur!" Maar je hoort ook verhalen van het tegenovergestelde. Uiteindelijk durfde ik popups toch niet uit Polen te halen toen.

Wij hebben er drie geimporteerd (waarvan één (wellicht nog) te koop). Zie de Santa Fé advertentie elders hier op het forum en op marktplaats.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 3 weken geleden #2224 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic nog wat meer vragen
Oorspronkelijk geplaatst door: Arie

Ok, duidelijk antwoord, zelf importeren is dus niet echt een optie.

Die Santa Fe uit 2000 heb jij dan nog te koop als ik het goed begrijp?? Een gewetensvraag wellicht maar hoeveel rek zit er nog in die vraagprijs?? Nieuw waren ze destijds toch ook aanzienlijk goedkoper dan nu?? Daarnaast vraag ik me ook af wat het verschil is tussen een Santa Fe uit 2003, éen uit 2000 en éen uit 1997. Zijn ze in de loop van de tijd erg gewijzigd en zo ja in welke zin. Ik vraag dat ook een beetje om het uiterlijk/interieur. Bijvoorbeeld een caravan uit 1997 vindt ik meestal maar een ouderwets ding met een afschuwelijk lelijk interieur. Hoe zit dat met een popup?

Ik zag nog een Cheyenne staan uit 1997 voor 5000 euro en nog een Rio Grande uit 94 voor 3500 en dat past me qua vraagprijs beter ;) hoewel ik toch neig naar een iets jongere. Een Santa Fé uit 2003 is precies wat ik zoek maar 9250 euro.... :o:( Is er een soort richtlijn die ik kan aanhouden voor de waarde van een popup??

Ik ga in audustus op vakantie in brabant en dan heb ik een bezoek gepland in Boxtel en bij de concurrent in Schijndel. Daar heb ik veel zin in. Dan kan ik me wat beter een mening vormen. Vooralsnog, op basis van wat ik nu weet gaat mij voorkeur uit naar een popup boven een caravan en/of conventionele vouwwagen. Wil ik ook iets meer weten over de mogelijkheden om er een ruime voortent voor te zetten.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 3 weken geleden #2225 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic vragen - vragen - vragen
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel de Waal

Oeps wat een vragen. Ik ben niet zo'n tiepwonder hoor. je kunt beter even bellen. Onze afdeling research ;) weet alles van de modelverschillen.

Ja en het interieur.... laten we het houden op 'echt Amerikaans'. En dat went. Het modeljaar maakt daarbij weinig uit. Geeft vaak ook aanleiding tot originele acties in de vorm van pimp your PopUp.

Ik weet niet of je van verre komt, maar als je te laat remt bij Boxtel zit je bij ons in Best :o. Je mag ook een 'bakske' komen doen. Even bellen dan.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #2226 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Arie
Oorspronkelijk geplaatst door: nog wat vragen

Bedankt voor je aanbod. Wie weet maak ik er nog gebruik van. Ik wil in ieder geval wel bij de twee dealers langs in Schijndel en Boxtel om ze in het echt eens te bekijken. Wat er daarna gaat gebeuren is ook een beetje afhankelijk van wat er aangeboden wordt en of dat past bij wat wij willen en kunnen.
Ik hoop in ieder geval veel informatie bij de dealer(s) te krijgen waardoor we een hoop wijzer worden. Mijn vrouw moet het toch ook eerst zien en voelen voordat ze een mening vormt hoewel het haar op het eerste oog ook wel wat lijkt.

We gaan het dit jaar eerst proberen met de oude caravan. Als dat bevalt kan ik het daarmee nog wel een jaar uitzingen. Voor hetzelfde geld is voor ons vieren nu al te klein en willen we voor volgend jaar wel al wat anders. Dat blijft dus nog even afwachten.

Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information