Starcraft eigenaren?

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #1022 door WebMaster
Starcraft eigenaren? werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen & lieke

Ik ben voor het eerst sinds 2006 weer op dit forum.

Nog even kort:
Mijn vrouw heeft in 2004 een 'vouwwagen' gekregen van een vriend van een vriend. Deze is zonder dat ze wist wat ze had in stalling gegaan. In 2006 hebben we hem opgehaald en toen bleek het om een Starcraft Venture 1806 uit 1980 te gaan. In redelijk staat, maar zonder kenteken. Op een plaatje stond 775 tot 1500 kg. Ik ging toen uit van max. belading tot 1500 kg. En dat betekende dus kenteken nodig. Bij navraag bij de RDW bleek dat het heel moeilijk zou zijn om een kenteken te krijgen, ook omdat we geen eigendomsbewijs hadden.

Deze week kreeg ik weer de kriebels en ben na 6 (!) jaar weer gaan kijken. Onze popup stond er wat droevig bij. Onder dak, droog maar wel vervuild en met platte banden. Nog eens goed gekeken. Wat blijkt? De getallen die ik had zijn van de (Duitse) oplooprem en niet van het voertuig zelf. Op een slecht zichtbare sticker stond: Gross Veh. Weight Rating: 1800 lbs, oftwel 816 kg. Nog steeds boven 750 kg, maar al een heel ander verhaal. Navraag gedaan bij Starcraft en die reageerden snel: Good morning; the dry weight is 1040, the loaded weight is 1681. Dit zou dus betekenen drooggewicht 471 kg, beladen 762 kg.

Ik hoef toch voor die 12 kg te veel geen kenteken aan te vragen? Nog eens met de RDW gebeld en dit keer gelukkig een praktisch ingestelde keurmeester. Omdat het drooggewicht laag is en het een oud voertuig betreft kan ik gewoon de sticker met max. gewicht verwijderen en er zelf 'max. 750 kg' op zetten. En dan gewoon met witte wijzerplaat rijden.

Nou moe? Had ik dit maar 6 jaar eerder geweten. In ieder geval zijn we er erg blij mee en zijn we plannen aan het maken om de popup op te knappen. Technisch (oplooprem, lier, doek) moet dit allemaal volgens mij wel lukken. Wel maak ik me wat zorgen om het houtwerk. Het plaatwerk staat op sommige punten wat bol en ik weer niet wat die voor het houtwerk betekent.

En na deze zeer lange intro: ik ben benieuwd of er meer eigenaren van dit type Starcrafts in Nederland zijn. Ik zag bij de foto's een expemplaar met 1 oor (bed) staan die er erg veel op lijkt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information