toegestane snelheid Frankrijk

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1106 door WebMaster
toegestane snelheid Frankrijk werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Marianne

Sinds kort hebben we een MPV met een gewicht van 2000 kg.
Toegestaan max. gewicht op kenteken 2600 kg.
Toegestaan max. gewicht van de popup op kenteken 1000 kg.

Als ik op de site van de ANWB kijk, zie ik dat auto's met aanhanger zwaarder dan 3500 kg (toegestaan gewicht) maar 90km/uur mogen rijden op de snelweg in Frankrijk.

Onze vorige auto woog maar 1400 kg en max. toegestaan 1950. En waren we dus lang niet 3500 kg. Maar echt ideaal was deze combinatie niet. Vandaar de zwaardere auto voor meer veiligheid.
Met deze combinatie reden we altijd zo rond de 110 km/uur.
Nu mogen we dus maar 90 km/uur. Is dit nieuw ?

Groet,
Marianne

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1107 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic toegestane snelheid Frankrijk
Oorspronkelijk geplaatst door: ad kuijken

Hoi Marianne,

Dat is inderdaad een nieuwe regel die dit jaar is ingegaan. Als je toch met 110 km/u wilt rijden, wat wij ook altijd doen met onze popup dan is er maar een oplossing en dat is een 100 kg lichtere auto. Ik begrijp niet dat jullie vorige auto geen veilig gevoel gaf, de onze zit ook in die gewichtsklasse en wij voelen ons daar heel veilig bij.
Wij hebben een Renault Scenic 1,9 DCI.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1108 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic toegestane snelheid frankrijk
Oorspronkelijk geplaatst door: p.vingerhoets

goede dag,

zoals ik het zie ga je door deze combinatie een groter probleem krijgen, als het totale gewicht van trekkend voertuig en aanhanger boven de 3500 kg uit komt moet je in het bezit zijn van een groot (c) rijbewijs dit gaat dan in categorie vrachtwagen vallen en daarom mag je in frankrijk niet meer harder dan 90 rijden of je er uitijndelijk problemen mee gaat krijgen ? tja dat zal door de diender bepaald worden hoe staat zijn pet en hoe goed is je franse taal (helpt altijd een beetje)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1109 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic > 3500kg
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Rijbewijs C is niet nodig voor een personenauto met aanhanger. Pas als het gewicht van de auto plus laadvermogen groter is dan 3500kg moet een C-rijbewijs worden gehaald.

Wel is een E rijbewijs nodig. Degene die voor 1984 het rijbewijs heeft gehaald hebben dit automatisch.
Ik zelf was toen gelukkig nog geen 18 ;). Schaduwzijde is wel dat ik het E-rijbewijs vorig jaar heb moeten: 4 uur lessen achter elkaar en dan examen.

De regels qua maximum snelheid zijn inderdaad aangepast. Recentelijk heb ik een mailwisseling met Huub gehad. Hij had wat gegoogled en kwam veel berichten tegen waarin stond dat je 110km/u mocht. Anderen wijzen op 90km/u (wellicht alleen voor bestelautos). Kortom het is niet duidelijk maar 130km/u mag in ieder geval niet :(.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1110 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic navraag ANWB
Oorspronkelijk geplaatst door: Marianne

Ik kom dus ook tegenstrijdige berichten tegen. Sommige sites maken onderscheid in personenauto's en bestelauto's.

Vanmorgen ook maar eens een mail gestuurd naar de ANWB. Kijken wat zij er van zeggen.

Een vrachtwagen rijbewijs is echter met onze combinatie niet nodig. Maar ook dat maakt niet uit aangezien Ed zijn vrachtwagenrijbewijs incl. aanhanger heeft ;)

Alleen jammer dat ik nu niet meer mag rijden. Na de vakantie ga ik ook mijn E halen. Daar was de tijd nu te kort voor. Voor mij is het deze vakantie dus extra relaxed rijden en heerlijk genieten van de mooie omgeving onderweg ;)

groetjes,
Marianne

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #1111 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic 3500kg
Oorspronkelijk geplaatst door: p.vingerhoets

daar heb je het net ! de auto heeft een totale massa van 2600 kg de aanhanger een max. van 1000 kg tezamen is dat 3600 kg en dus valt het geheel onder een kleine vrachtwagen waarvoor dus C rijbewijs verplicht is

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information