Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige
Wij zijn begonnen met een keramisch ventilatorkacheltje van max. 500watt. Een veilige oplossing met kleine kinderen: omval beveiliging en geen hete onderdelen.
Toen de kinderen wat groter waren (>4jaar) hebben wij een halogeenkacheltje aangeschaft van 400-800watt. Deze was van het merk Etradis. Een heerlijke stralingswarmte kwam hiervan af, waardoor het aangenamer voelde dan de keramische verwarming. De lamp van Etradis gaf enorm veel licht (

bouwlamp?).
Wij hebben toen eenzelfde twee-spiraalskacheltje (€7,50) van Tristar aangeschaft. Deze heeft de matte buizen zoals je ook in badkamers ziet. Het resultaat: een zacht licht wat 's nachts niet storend is, geen lawaai en behaaglijke stralingswarmte. Alleen de halogeenkachels worden erg heet aan de voorkant, dus pas op. Beiden hadden een omvalbeveiliging wat volgens mij noodzakelijk is.
Alle kacheltjes hadden geen thermostaat. Dit is wel prettig als je de verwarming 's nachts laat aanstaan.
Alle genoemde kachels werken prima bij een buitentemperatuur boven de 10 graden. Met vorst hebben ze nauwelijks effect. Ik denk dat ze tot zo'n 10graden boven de buitentemperatuur aan kunnen.
In onze huidige popup is een originele gasverwarming met ventilator ingebouwd. De thermostaat schakelt de verwarming automatisch in. Voor mij een ideale oplossing, ook al hoor je de ventilator wel. Binnen 5 minuten is het heerlijk warm

. Met vorst moet ik nog uitproberen, maar dat is volgens mij geen probleem. Mocht iemand een nieuwe popup overwegen, dan zou ik zeker dit accessoir er bij nemen.