wat is geschikt voor ons gezin

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #1193 door WebMaster
wat is geschikt voor ons gezin werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Liesbeth

Best popup'ers,

In 2002 maakte wij een rondreis door de USA per auto en tent. Op een camping in de omgeving van Bryce werd er een Coleman naast ons op gezet en we waren meteen verkocht.

Inmiddels zijn we ruim 5 jaar, een huwelijk en 2 mooie dochters (3 en 1 jaar) verder en zitten we er zelf aan te denken om een popup of een vouwwagen aan te schaffen.

We gaan nog even naar van Stolwijk om eens goed rond te kijken maar wat is het advies van de ervaringsdeskundige? Een popup of vouwwagen en welke type?

Bedankt voor de hulp:)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #1194 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Wat is geschikt?
Oorspronkelijk geplaatst door: Jef

Hoi Liesbeth,

Wat geschikt is, maak je echt zelf uit. Wij kamperen nu al jaren met onze drie dochters in een PopUp en we zouden echt niets anders willen. Snel in kunnen klappen, wat luxer en geen slikranden die onder de modder komen, zijn voor ons de redenen geweest om een PopUp boven een andere vouwwagen te verkiezen.

Maar zoals gezegd, je kiest zelf ...

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #1195 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic wat is geschikt
Oorspronkelijk geplaatst door: Huib van Bergen

Hallo Liesbeth

Wij hebben jaren erse vouwwagens gehad, waarvan de CombiCamp ons het meest beviel en de Camplet het snelst opgezet kon worden.
We hebben nu een Santa Fe en die bevalt prima. Staat snel. Hou er rekening mee dat je geen voortent hebt. Wij vinden dat erg prettig (wij zijn met z'n tweeen) maar of dat met kinderen ook zo is weet ik niet.
Als ik weer opnieuw zou mogen kiezen, nam ik de Ceyenne omdat deze een groter laadvermogen heeft dan de Santa Fe (1300 kg ipv 1000 kg).

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #1196 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Wat is geschikt
Oorspronkelijk geplaatst door: Petra

Hoi Liesbeth,

voor ons ( een gezin met drie kinderen in de leeftijd 6, 8 en 10) is de Santa-Fe zeer geschikt.
Binnen hebben wij alle ruimte die we nodig hebben.
Al onze kleding en handdoeken liggen in kunstof ladenkastjes en bakken die tijdens het rijden in het gangpad liggen en tijdens het kamperen op de zijkasten worden gezet.
Deze bakken vul ik thuis bij de kledingkasten en schuif ze in het gangpad als de vouwwagen gewoon nog ingeklapt is, heel gemakkelijk dus.
Als we helemaal opgezet zijn hebben we twee bedden: wij slapen met zijn tweeen op het 1.30 bed, en de kinderen met zijn drieën op het grote 1.80 bed. Komende jaren zullen één of twee kinderen in een snel en handig popup-tentje slapen van Quecha, en dan gaan wij op het grote bed :-).
Overdag hebben we op beide bedden een sprei liggen, zodat de kinderen daar ook kunnen spelen.
En dan hebben we binnen een speel- en knutseltafel alias eethoek voor vijf personen voor als het echt slecht weer is (met een krukje erbij aan de kopse kant van de tafel).
De voortent missen we niet. Wel hebben we voor aan de luifel zijkanten van Fiamma tegen eventueel wind, zon of voor meer privacy.
Een voortent raad ik persoonlijk ook niet aan, omdat het weer meer werk is bij het verkassen. Wij verkassen soms drie/vier keer in drie weken, soms ook maar één keer.

Een volgende vouwwagen wordt bij ons zeker weer een popup, alleen willen wij meer draagvermogen, oftwel een andere as die meer aankan dan onze huidige 1000 kilo-as, zodat je wat gemakkelijker fietsen ofzo kunt meenemen.
Bij een Cheyenne win je tov de Santa-Fe laadruimte buiten en een extra zitbank aan de zijkant, maar verlies je dus een stuk kastruimte en afzetruimte waar ik altijd mijn kledingkisten op zet.

Nou, veel succes met kiezen,
groetjes, Petra

Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information