Oorspronkelijk geplaatst door: Petra
Hoi Liesbeth,
voor ons ( een gezin met drie kinderen in de leeftijd 6, 8 en 10) is de Santa-Fe zeer geschikt.
Binnen hebben wij alle ruimte die we nodig hebben.
Al onze kleding en handdoeken liggen in kunstof ladenkastjes en bakken die tijdens het rijden in het gangpad liggen en tijdens het kamperen op de zijkasten worden gezet.
Deze bakken vul ik thuis bij de kledingkasten en schuif ze in het gangpad als de vouwwagen gewoon nog ingeklapt is, heel gemakkelijk dus.
Als we helemaal opgezet zijn hebben we twee bedden: wij slapen met zijn tweeen op het 1.30 bed, en de kinderen met zijn drieën op het grote 1.80 bed. Komende jaren zullen één of twee kinderen in een snel en handig popup-tentje slapen van Quecha, en dan gaan wij op het grote bed

.
Overdag hebben we op beide bedden een sprei liggen, zodat de kinderen daar ook kunnen spelen.
En dan hebben we binnen een speel- en knutseltafel alias eethoek voor vijf personen voor als het echt slecht weer is (met een krukje erbij aan de kopse kant van de tafel).
De voortent missen we niet. Wel hebben we voor aan de luifel zijkanten van Fiamma tegen eventueel wind, zon of voor meer privacy.
Een voortent raad ik persoonlijk ook niet aan, omdat het weer meer werk is bij het verkassen. Wij verkassen soms drie/vier keer in drie weken, soms ook maar één keer.
Een volgende vouwwagen wordt bij ons zeker weer een popup, alleen willen wij meer draagvermogen, oftwel een andere as die meer aankan dan onze huidige 1000 kilo-as, zodat je wat gemakkelijker fietsen ofzo kunt meenemen.
Bij een Cheyenne win je tov de Santa-Fe laadruimte buiten en een extra zitbank aan de zijkant, maar verlies je dus een stuk kastruimte en afzetruimte waar ik altijd mijn kledingkisten op zet.
Nou, veel succes met kiezen,
groetjes, Petra