Kamperen in de toekomst

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #1227 door WebMaster
Kamperen in de toekomst werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Laatst, in het kader van mijn werk, heb ik een trendwatcher gehoord over de toekomst. De technologie zit in een enorme stroomversnelling. Hoeveel van jullie had in 1997 een GSM? Nu zijn er meer GSM's in Nederland dan inwoners. Praatpalen en telefooncellen verdwijnen. De wereld wordt kleiner door communicatie en internet. Dan heb je nog bijvoorbeeld biotechnologie en virtual reality. Kunnen we voortaan kamperen achter de PC. met de geur van een kampvuur?

Een vraag die ik heb: wat betekent dit alles voor het kamperen? Zal alles nog luxer worden of zien we een trend naar eenvoud en natuur? Wat betekent dit voor onze PopUp?
Op het internet kan ik niets vinden over dit thema.

Wie wil zijn of haar toekomstvisie met ons delen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Ook links naar artikelen kunnen hier geplaatst worden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #1228 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Bedrijf op de camping
Oorspronkelijk geplaatst door: kampeerbeer

Die techniek is niet tegen te houden.
Zelf doen we er graag aan mee. Een eigen bedrijf kan niet zonder.
Zo pakken we straks de PopUp met daarin een laptop, GSM Schotel antenne op het dak en een dikke harddisk met bedrijfsinfo.
Kort om... ik verplaats mijn internet bedrijf van de ene plek naar de ander.
Zo verkocht ik op een avond tijdens de vakantie een dure horeca koeling op een camping in Denemarken.
( natuurlijk wel alleen sávonds na een luie dag want we hebben nog wel vakantie ;) )
Even de mail nazien en de bankgegevens via het UMTS en haar gaat weer een handeltje.
Even snel skypen en mailen met de rest van de familie en alvast wat foto's doorsturen. Omdat de pc toch aanstond konden we al vast via Google Earth bekijken hoe de volgende camping er uit ziet, en natuurlijk de route berekenen via de mooiste wegen.
Wat willen we nu nog meer....

Gaat lekker snel zo. Na afloop wel een kampvuurtje aangelegd met daarbij een lekker wijntje :)

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #1229 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Re: Bedrijf op de camping
Oorspronkelijk geplaatst door: Petra

Gelukkig kan iedereen doen waar hij/zij zich happy bij voelt.
Ik kies juist voor het tegenovergestelde dan Kampeerbeer.
Door de huidige techniek zijn we steeds vaker bereikbaar en kunnen we te allen tijde gebruik maken van informatie e.d. . De kunst is het voor mij om hierin een balans te vinden, zodat IK bewust gebruik maak van de techniek, ipv dat de techniek mij stuurt.
Want te vaak kijk ik even naar een binnenkomende mail of zoek ik even iets op op het net. Herkenbaar voor velen, denk ik.
Op het moment dat je merkt dat je vaak in gedachten bezig bent met iets als je het niet doet, moet je op gaan letten. Dat geldt voor sigaretten, chocola, computeren, werk of welke verslaving dan ook.;)
Daarom wil ik juist op vakantie zo weinig mogelijk. Ok, we hebben gsm bij, om bereikbaar te zijn voor noodgevallen en af en toe even contact te hebben met het thuisfront. En we hebben ook Tom Tom bij voor het gemak en om de kans op ruzie in de auto te minimaliseren.
En alleen voor de lange heen- en terugreis hebben we een dvd-spelertje bij ons, maar daar houdt het voor mij echt op.
Ik moet er niet aan denken om pc mee te nemen, om nog even tussendoor te werken, of te hobbyen. :(
Juist door drie weken helemaal niets van dat al te hebben kom ik echt tot rust.:)
Dus op de vraag wat het voor het kamperen betekent: het versterkt bij mij de behoefte om het dan even niet om me heen te hebben, en me te laten leiden door andere zaken.
En eenmaal weer thuis kan ik weer vol energie en nieuwe inspiratie verder met die techniek.

Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information