Oorspronkelijk geplaatst door: Petra
Gelukkig kan iedereen doen waar hij/zij zich happy bij voelt.
Ik kies juist voor het tegenovergestelde dan Kampeerbeer.
Door de huidige techniek zijn we steeds vaker bereikbaar en kunnen we te allen tijde gebruik maken van informatie e.d. . De kunst is het voor mij om hierin een balans te vinden, zodat IK bewust gebruik maak van de techniek, ipv dat de techniek mij stuurt.
Want te vaak kijk ik even naar een binnenkomende mail of zoek ik even iets op op het net. Herkenbaar voor velen, denk ik.
Op het moment dat je merkt dat je vaak in gedachten bezig bent met iets als je het niet doet, moet je op gaan letten. Dat geldt voor sigaretten, chocola, computeren, werk of welke verslaving dan ook.

Daarom wil ik juist op vakantie zo weinig mogelijk. Ok, we hebben gsm bij, om bereikbaar te zijn voor noodgevallen en af en toe even contact te hebben met het thuisfront. En we hebben ook Tom Tom bij voor het gemak en om de kans op ruzie in de auto te minimaliseren.
En alleen voor de lange heen- en terugreis hebben we een dvd-spelertje bij ons, maar daar houdt het voor mij echt op.
Ik moet er niet aan denken om pc mee te nemen, om nog even tussendoor te werken, of te hobbyen.

Juist door drie weken helemaal niets van dat al te hebben kom ik echt tot rust.

Dus op de vraag wat het voor het kamperen betekent: het versterkt bij mij de behoefte om het dan even niet om me heen te hebben, en me te laten leiden door andere zaken.
En eenmaal weer thuis kan ik weer vol energie en nieuwe inspiratie verder met die techniek.