zwakke punten Santa Fe

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #1260 door WebMaster
zwakke punten Santa Fe werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Angela

Wij zijn bezig om een 2e hands Santa Fe te kopen. Waar moet je op letten bij een Santa Fe? Zijn er zwakke punten ? En hoe kun je zien dat de mensen er zuinig mee om zijn gegaan (of juist niet).

Ik ben benieuwd naar alle reakties en tips !

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Angela

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #1261 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: Zwakke punten Santa Fe
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Angela,
Wij hebben een Santa Fe uit 1997
Je kan vaak wel zien hoe er mee is omgesprongen. Het verschil tussen normale gebruikssporen en ruwheid kan je wel onderscheiden. Op zich zijn de wagens wel degelijk.
Punten om op te letten zijn:
- zit er geen weer in het doek
- zijn de rubbers nog goed (jaarlijks insprayen met Siliconenspray houdt ze soepel).
- zijn de dakkabels allemaal heel.
- banden mogen niet ouder dan 6 jaar zijn. De kans op een klapband neemt dan exponentieel toe.
- zijn de wielkasten heel (een klapband kan een scheur in de wielkast opleveren).
- soms is er erg veel aan "gehobbied". Dat kan heel mooi zijn (kijk maar eens in het PopUp Journaal bij de keuken van Huubke), maar soms is het echt dramatisch slecht.
- de Santa Fe kan circa 250kg aan bagage meenemen. Hier zit je met borden en pannen snel aan. Santa Fe's met een 1000kg as kunnen/mogen eigenlijk geen 4 fietsen dragen. Met een 1300kg as zit je ruimer.

Je kan me bellen als je tegen een wagen aanloopt. Mijn nummer staat in de ledenlijst. Nu ga ik er trouwens van uit dat je lid bent. Zo niet. Ook zonder PopUp kan je lid worden.
Succes, Paul

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.212 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information