K.I.P. (éénpansmaaltijd)

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #1316 door WebMaster
K.I.P. (éénpansmaaltijd) werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: toon

K.I.P. is geen kipgerecht, maar de afkorting van Kots In de Pan. Het is een simpele en snelle éénpansmaaltijd die ik van mijn moeder heb. Neem per persoon 1 of 2 grote uien, schillen en snipperen. Neem per persoon 2 tot 3 tomaten. De schil verwijderen verdient de voorkeur, maar is niet persé noodzakelijk. Snij de tomaten in schijfjes of blokjes. Fruit de ui in olie of boter. voeg de tomaten toe. Zodra de ui glazig is, voeg per persoon 2 eieren toe. Roerbak alles dooreen en blijf roeren zodat de eieren stollen maar geen geheel vormen. Nu het geheim van 'ons moeder'. Kwak er flink wat mosterd bij. Peper en zout toevoegen naar smaak. En nog enkele malen doorroeren.
Opdienen met stukken brood. Vers stokbrood is een perfecte begeleider. Als het gerecht wordt opgediend, verklaart de naam K.I.P. zichzelf , zeker als de tomaten niet zijn geschild.
Een wijntje kan er altijd bij. Ook een salade past erbij , maar is niet noodzakelijk. Het is véél smakelijker dan het eruit ziet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information