De rubber strengen in de alko as vervangen ?

• Victor Mosch
  • Victor Mosch's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
12 jaren 2 uren geleden #2642 door Victor Mosch
De rubber strengen in de alko as vervangen ? werd gestart door Victor Mosch
Vorige week de PopUp, Conway Cardinal ClubMan uit 1993, weer voor zijn twee jaarlijks onderhoud gebracht. Er was niet veel bijzonders aan de hand. Maar ik kreeg wel als advies mee om in het najaar de ‘as rubbers’ te vervangen. Dit zijn de rubber strengen in de as die voor de vering zorgen www.kampeercentrumbudel.nl/?id=17

De monteur wist mij te vertellen dat het advies van Alko is om deze iedere 8 jaar te vervangen. Het probleem zou zijn dat; omdat het rubber harder wordt neemt de veer weg af en begint de wagen meer te stuiteren. Hierdoor krijg de opbouw (en de spullen in de wagen) meer klappen te verdragen en kan zelfs de opbouw scheuren. (Nu is caravan hier veel gevoeliger voor).

Het opnieuw laten vervangen van de rubber strengen (inclusief 'af sleutelen' en opnieuw monteren van de as) is toch weer 450 euro.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Maakt het echt zoveel verschil ? Kortom, wat is wijsheid….

Victor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 55 minuten geleden #2643 door Ad Kuijken
Beantwoord door Ad Kuijken in topic Re: De rubber strengen in de alko as vervangen ?
Victor,

Ik denk dat je toch maar eens goed moet nadenken over nieuwe asrubbers, behalve schade aan de wagen door extra stuiteren zullen ook je banden harder slijten. Met schokdempers heb je hier minder last van, maar die zullen er wel niet opzitten.
Tot ziens,
Ad 8)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information